AIP hva kan jeg spise? Glutenfritt Laktosefritt OPPSKRIFTER

Kokosyoghurt for en smilende mage :)

Det er mange som ikke tåler melkeprodukter, og da er det godt det finnes andre gode, sunne alternativer. Denne kokosyoghurten er enkel å lage og enkel å like.

 

Over to perioder har jeg fulgt  den autoimmune protokollen  med fantastiske resultater. Da elimineres alt av melkeprodukter i 1-3 måneder, målet er å gjenoppbygge tarmen, få ned betennelsestlstander og få kontroll over et stresset immunsystem. Etter dette anbefaler jeg å teste introduksjon av upastauriserte melkeprodukter og da helst syrnet.

Bildet er lånt fra lesscarbs.se.

Lila kokosyoghurt

2 bokser økologisk kokosmelk (bruk kun den tykke delen)

3 kapsler med probiotika (jeg bruker denne)

1/2 ts ekte vanilje

1/2 ts daddelsukker (2 sistnevnte kan sløyfes)

Ha den tykke delen av kokosmelk i en bolle, kapslene åpnes og innholdet has i kokosmelken. Tilsett vanilje og daddelsukker. Bland alt godt med en stavmikser. Ha blandingen i et rent glass med lokk,  kokt gjerne glasset. Sett glasset på et lunt sted 1-3 dager, jeg tuller inn glasset med en tøyfille. Etter 1-3 dager er yoghurten ferdig syrnet, og klar til å spises. Hvor lang tid det tar avhenger av årstid, temperatur med mere.

PS:

For å sikre et godt resultat kan du koke opp kokosmelken til ca 80 grader, for så å avkjøle den til kroppstemperatur. Etter det følger du beskrivelsen ovenfor.

 

Server med friske bær, rør inn ligg kollagenpulver for å tilføre proteiner, og hold dere fast jeg synes det er skikkelig «svinaktig» godt med hakket fleskesvor på.

Lykke til.

Line Holdal

    1 COMMENT

  • Elisabeth mars 8, 2018 Reply

    Kan man bruke mindre antall melkesyrebakterier ? Ser du bruker 30 miljarder x3…

what do you think?

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Instagram has returned invalid data.